NANO, MAKRO czy MEGA influencer?

NANO, MIKRO, MAKRO influencer a może celebryta?

Influencer marketing wyrósł już z marketingu gwiazd. Dla przeciętnego człowieka z ulicy influencer marketing to współpraca marek z celebrytami. Mogą nawet nie zdawać sobie sprawy, że link do produktu na blogu, który czytali, może być przykładem influencer marketingu.
W ciągu ostatnich kilku lat wiele pisano o różnych typach influencerów. W szczególności wskazywano na wzrost popularności mikroinfluencerów. Jednym z przewidywań na 2017 rok było to, że wpływ mikroinfluencerów będzie większy niż wpływ gwiazd.

Definicje Influencerów były płynne w ciągu ostatnich lat, jednak obecnie w mediach społecznościowych wyróżnia się ich cztery kategorie 
Mega-influencerzy - społecznościowe supergwiazdy z ponad milionem obserwujących.             Często są to celebryci ze względu na sławę, którą zdobyli w "prawdziwym" świecie
Makro-influencerzy - od 100 000 do 1 miliona obserwujących
Mikro-influencerzy - osoby, które mają od 1000 do 100 000 obserwujących. 
Nano-influencerzy - mają mniej niż 1000 obserwujących, ale mają ogromny wpływ na              stosunkowo wąski rynek. Na przykład nano-influencer może być osobą najbardziej wiarygodną  w danej okolicy
Mega-influencerzy są wartościowi tylko dla kilku dużych marek. Gwiazdy są sławne, ale tak naprawdę nie wpływają na zachowanie ludzi. To, że rozpoznajesz imię celebryty, nie oznacza, że szanujesz go na tyle, by kupować polecane produkty. 
Osoby o wpływie makro mogą mieć dużo szacunku w swojej niszy, zazwyczaj jednak istnieje zbyt duża konkurencja, aby większość marek mogła z nimi współpracować. Makroinfluencerzy mogą przebierać w markach, z którymi chcą współpracować jako partnerzy biznesowi.
To czyni mikro-influencerów i nano-influencerów najbardziej interesującymi dla przeciętnej wielkości biznesu. W 2019 zakładamy, że coraz więcej marek wybierze pracę z najlepszymi osobami z tych kategorii.
Można zakładać, że nano-influencer będzie miał zbyt mały wpływ ze względu na brak wystarczającej liczby obserwujących. Jednak nano-influencerzy są często najlepszymi osobami, które wychwalają zalety marki w wąskiej lub specyficznej niszy. Jeśli marka buduje relację z nano-influencerem, większość ludzi uważa ją za autentyczną i wiarygodną.
Marki muszą wziąć pod uwagę i zrównoważyć wzrost autentyczności i zaangażowania nano-influencerów z większym zasięgiem mikro-influencerów. Jesteśmy ciekawi, w którą stronę skieruje się większość marek w 2019 roku.


autor: Urszula Wilk


MediaTalk Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
woj. mazowieckie

Kontakt

email: kontakt@mediatalk.pl
tel: +48 664 950 409
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 8:00-16:00